Поети-романтики. Тести
П. Гулак-Артемовський «Рибалка»
1. Епіграфом до поезії письменник дібрав слова з
твору:
а) Д. Байрона; б) О. Пушкіна; в) Й. Гете; г) Г. Гейне.
2. Парубок, сидячи на узбережжі моря з вудкою,
запрошував ловитися:
а) «линька, карасика, щуку»; б) «великих, маленьких»;
в) «смачненьких і гарненьких»;
г) «молоденьких, солоденьких для милого серденька».
3. Поет на початку твору зазначив, що його герой:
а) мав сумний настрій;
б) був задоволений результатами рибалки;
в) виявляв інтерес до підводного життя;
г) жив бідно і тому щодня рибалив, щоб прогодувати свою родину.
4. Дівчинонька, що пливла морем:
а) співала й розчісувала косу; б) кликала на допомогу;
в) посміхалась; г) була схожою на фею.
5. За що героїня дорікала Рибалці? Бо він:
а) був необачним і байдужим до всього; б) нівечив її рід;
в) не звертав на неї уваги; г) мав неохайний вигляд.
6. На прикладі якої риби Дівчинонька намагалася
продемонструвати гарне життя в морі?
а) Щуки; б) карася; в) лина; г) сома.
7. Чого бажала отримати русалка від парубка?
а) Душу; б) розум і кмітливість; в) серце; г) обдарованість і
геніальність.
8. Веселенькими з води, за словами Дівчиноньки,
виходили:
а) раки; б) зорі; в) дощові хмари; г) сонечко і місяць.
9. Героїня пропонує парубку:
а) подружитися; б) жити як брат із сестрою;
в) одружитися; г) викуп, аби він не ловив більше риби.
10. Блиск води русалка порівнює із:
а) льодом; б) золотом і сріблом; в) склом; г) дзеркалом.
11. О нічній порі під водою можна було спостерігати:
а) блиск зірок; б) хороводи риб; в) бій щук; г) полювання акул.
12. Наприкінці твору Рибалка:
а) не виявив бажання замінити земне життя на підводне;
б) погодився на пропозицію Дівчиноньки;
в) перелякався жіночої істоти з води і втік додому;
г) вирішив захищати мешканців моря від браконьєрів.
Є. Гребінка «Українська мелодія»
1. З приводу чого дочка чинила опір матері?
а) не хотіла їй допомагати обробляти городину;
б) відмовлялася виходити заміж за нелюба;
в) бо вимушена була щодня ходити на панщину;
г) оскільки не поважала її.
2. Сирітське життя мати для своєї дочки вбачає у:
а) приниженні гідності; б) жебракуванні;
в) терпінні нужди; г) виконанні роботи за безцінь.
3. Важким для молодиці було:
а) готувати обід; б) доглядати худобу;
в) спілкуватися з тими, хто їй не подобається;
г) працювати на полі під час жнив.
4. Аби мати була веселою, дочка ладна:
а) стати монахинею; б) втратити власне щастя;
в) терпіти її утиски; г) не сперечатися з нею.
5. Втративши дочку, страждаюча жінка звернулася до:
а) сил природи; б) коханої дитини; в) свого серця; г) Бога.
М. Костомаров «Соловейко»
1. Колір, який переважає в поезії:
а) темний; б) зелений; в) білий; г) синій.
2. Спів солов’їний автор характеризує як:
а) приязнь і любощі; б) відвертість і красу;
в) духовну спустошеність і водночас гармонію душі;
г) здатність людини забути життєві труднощі.
3. Пісенний танок чаруючих співців здатний навіть:
а) засвітити райдугу; б) сприяти творчим злетам;
в) перелічити зорі; г) засвітити ранішню зорю.
4. Самотньо тьохкав той птах, який сидів на:
а) тополі; б) вербі; в) калині; г) ялині.
5. Літературний жанр співу солов’я:
а) панегірик; б) ода; в) вірш; г) поученіє.
6. Жаль серце людське проймає, наче:
а) зірки засяють на небі;
б) перше листячко з’являється на небі;
в) мороз розписує вікна;
г) крапельки дощові потрапляють у квітку.
7. Співчутливе тьохкання солов’я — це:
а) стогін; б) плач; в) квиління; г) ридання.
В. Забіла
«Соловей»
1. Ліричний герой поезії звертається
до солов’я з проханням, щоб птах:
а) підбадьорив його; б) не додав жалю; в) оспівав красу земну;
г) ощасливлював тих, кому не поталанило в житті.
2. Поезія В. Забіли нагадує:
а) трагедію; б) музичний
твір; в) пейзажну картину; г) роман у віршах.
3. Солов’їний спів у творі
порівнюється із:
а) грою; б)
щебетанням чарівного птаха;
в) хлюпанням води у річці; г) шелестінням дібров.
4. Коли птах співає голосно, то:
а) починає сходити сонце;
б) «любляче серце» прагне палкого кохання; в) він додає страждань герою поезії;
г) це свідчить про зміни погодних умов.
5. Ліричний герой заздрить солов’єві,
бо птах:
а) здатний весело співати;
б) не переймається будь-яким стражданням;
в) може полетіти високо у небо; г) має собі пару.
6. «Страждаюче серце» через те є
бідним, оскільки не має:
а) грошей; б) любові
до себе; в) друзів; г) можливості збагатитися духовно.
7. Щастя для ліричного героя — це:
а) мати поруч із
собою кохану людину;
б) коли все довколо квітне і співає;
в) сяяння сонця і гармонія в душі;
г) здатність протистояти лиху.
8. Вірш «Соловей» став народною
піснею, музику до якої написав:
а) М. Лисенко; б) М. Вербицький; в) М. Васильєв; г) М. Глінка.
9. Пугач у поезії символізує для
ліричного героя:
а) розчарування від нездійсненності бажання бути поруч з
коханою;
б) його душевну муку; в) смерть;
г) тимчасовість страждання.
10. Спів солов’я — це:
а) ода любові; б) панегірик вірності;
в) невимовний біль у серці; г) гімн красі.
11. Кого звинувачує ліричний герой у
своєму нещасті?
а) Солов’я; б) пугача; в) лихих людей;
г) тих, хто ніколи не насолоджувався почуттям кохання.
М.
Петренко «Небо»
1. Епіграф до твору містить поетичні
рядки:
а) О. Пушкіна; б) О. Блока; в) В. Маяковського; г) М. Лермонтова.
2. Дивлячись на небо, ліричний герой:
а) розмірковував;
б) сумував; в) мріяв; г) насолоджувався його красою.
3. Злетівши до хмар, герой прагне:
а) вирушити в
пошуках долі;
б) зустрітися з Богом і висповідатися перед ним;
в) дістати зірку — власне щастя;
г) здобути собі волю.
4. Хвилювання хлопця пов’язане з:
а) неможливістю самоствердитися;
б) пошуками власної
долі;
в) погіршенням власного стану здоров’я;
г) роздратованістю, що викликана неувагою до себе коханої.
5. «Хлопцюга приблудний» — наймит у:
а) неба; б) сонця і зірок; в) долі; г) хмар.
6. Птах, на якого прагнув
перетворитися герой, щоб злетіти до неба:
а) голуб; б) ворон; в) жайворонок; г) сокіл.
7. Далекеє небо для хлопця є:
а) відрадою і своєю
стороною;
б) можливістю поспілкуватися з Богом;
в) простором для думок;
г) гарантією вічного спокою.
8. Герой у світі відчуває самотність
через:
а) непорозуміння з родиною; б) власне сирітство;
в) розлучення з коханою; г) переслідування владою.
М. Шашкевич
«Веснівка»
1. Поезія написана у формі:
а) монологу; б) діалогу;
в) полілогу; г) медитації.
2. У творі М. Шашкевич намагався
відобразити:
а) красу весняної природи; б) алегоричні образи;
в) погодні умови, які характерні для ранньої весни;
г) взаємостосунки між батьками і дітьми.
3. Характеризуючи квітку, митець
зазначив про неї, що вона:
а) розкішна; б) красива;
в) здатна протистояти будь-якому лиху; г) дрібна.
4. Своїм квітом героїня «Веснівки»
бажає:
а) подолати весняні заморозки; б) розвеселити подруг;
в) скрасити луг;
г) збагатити природне довкілля.
5. За яких умов героїня «згорне весь
світ до себе»? Якщо:
а) буде схожою на
сонце;
б) стане улюбленою квіткою всіх жінок;
в) зачарує будь-кого своїми пахощами;
г) знатиме чарівне слово.
6. Сила природи, яка не загрожує
життю квітки:
а) рясний дощ;
б) вихор; в) мороз; г) буря.
Немає коментарів:
Дописати коментар