Художня фотографія.
Комп’ютерна графіка
Історія винаходу
фотографії
Фотографія
супроводжує нас усе життя. Вона поглядає на нас із газетних і журнальних
сторінок, «намертво» приклеєна до наших документів, вона у наших сімейних
альбомах, красується на стінах і вітринах.
Фотографія
— це зримий образ історії. Здавалося б, фотографія була завжди, настільки вона
є звичною для нас. Проте цьому явищу трохи більше півтора століття. Історія
фотографії цікава, часом драматична і дуже повчальна.
За
своїм значенням в історії світової культури відкриття фотографії можна
порівняти з винаходом книгодрукування. Оскільки велика частина інформації
сприймається людиною у вигляді зорових образів, створення різних процесів і пристроїв,
що фіксують візуальну інформацію технічними засобами, збагатило суспільство
принципово новими можливостями. Тому чим далі у минуле йде все те, що пов’язане
з відкриттям фотографії, тим більший інтерес викликають особи її винахідників.
Термін
«фотографія» першим вжив у 1839 році англійський астроном Джон Фредерік Вільям
Гершель. Сьогодні ми називаємо так усі види знімків — від любительських
родинних до карт Землі, зроблених зі супутника.
Початком
відліку історії фотографії прийнято вважати 7 січня 1839 року. Цього дня
на засіданні Паризької академії наук її секретар Домінік Франсуа Араго виступив
із повідомленням про винахід Л. Ж. Дагером дагеротипу. Як часто буває в
історії, Дагеру дісталися усі лаври винахідника фотографії: слава, гроші,
почесті.
І
дійсно, Дагер був надзвичайно гідним і заслуговував цього, однак історія
винаходу закріплення зображень на папері розпочалася задовго до Л. Ж. Дагера.
Історія
кольорової фотографії пов’язана з реалізацією двох методів кольорового
відтворення. Перший метод отримав назву прямого (об’єктивного). . В ньому
при сформуванні зображення намагаються забезпечити умови, які безпосередньо
відтворюють кольори оточуючих нас об’єктів.
Використовуючи
явище інтерференції, французи Е. Бекерель і А. Ньєпс де Сент-Віктор отримали
якісне зображення спектру на полірованій срібній пластині, обробленій
хлористим сріблом. Проте зображення було нестійким і зберігалося тільки в
темряві. Інтерференційний метод був узагальнений Г. Ліппманом, який виготовив
кольорові фотографії у 1891 році.
Становлення
фотографії як мистецтва
Становлення
фотографії як мистецтва нерозривно пов’язане з її технічним удосконаленням. На
ранніх стадіях технічного розвитку і зародження фотографії були створені
шедеври фотографічного мистецтва, твори, що є для поколінь фотографів зразками
досконалості. Історія мистецтва фотографії доводить, що ніколи технічне
оснащення фотографа не було вирішальним чинником при створенні витвору
мистецтва.
Немає коментарів:
Дописати коментар